بازاریابی محتوا چیست ؟

بازاریابی محتوا چیست

بازاریابی محتوا به انگلیسی ( content marketing ) یکی از بهترین و اصولی ترین روش های بازاریابی می باشد که می تواند نتایج فوق العاده ای را برای کسب و کار داشته باشد. تعریف بازاریابی محتوا یعنی تولید مطالب مفید و مرتبط و انتشار آن برای جذب کردن بازار هدف و به زبان ساده تر بازاریابی محتوا یعنی هنر برقراری ارتباط با مشتری ها.

هدف از بازاریابی محتوا این است که مخاطبان با استفاده از مطالب رایگانی که منتشر کرده ایم نسبت به ما اعتماد پیدا کنند و علاقه بیشتری برای دنبال کردن کسب و کار ما در آن ها ایجاد شود تا در نهایت این افزایش اعتماد و علاقه باعث شود که مخاطبان از ما خرید کنند.

هر کسب و کاری می تواند از بازاریابی محتوا استفاده کند. با استفاده از بازاریابی محتوا می توانید به مخاطبان نشان دهید که در کسب و کار خود متخصص هستید و می خواهید دانش و اطلاعات آن ها را افزایش دهید تا برای خرید کردن از شما بتوانند تصمیم بهتری بگیرند.

شما با استفاده از بازاریابی محتوا می توانید به یک مشاور برای مخاطبان و کسانی که قصد خرید دارند تبدیل شوید. به عنوان مثال اگر کسب و کار شما فروش مبلمان و وسایل تزئینی است می توانید مطالب آموزشی مختلفی در مورد دکوراسیون داخلی و نحوه چیدمان مبلمان و … تولید و در شبکه های اجتماعی ، سایت ها و یا مجلات منتشر کنید. محتوای آموزشی شما می تواند در قالب یک فیلم کوتاه و یا یک کتاب و یا یک تصویر باشد.

هر کسب و کاری می تواند از بازاریابی محتوا استفاده کند. در واقع فرقی نمی کند که در چه حوزه ای فعالیت می کنید و چه نوع کسب و کاری دارید، در نهایت با بازاریابی محتوا می توانید افراد بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.

بازاریابی محتوا یک فرآیند بلند مدت است که به مرور زمان نتیجه ی آن را در کسب و کار خود مشاهده خواهید کرد. هر چه بیشتر از بازاریابی محتوا استفاده کنید و مطالب مفید و با ارزش منتشر کنید در واقع با این کار مخاطبان شما نسبت به کسب و کار شما وفادارتر خواهند شد و با اشتیاق بیشتری کسب و کار شما را دنبال خواهند کرد که در نهایت موجب افزایش فروش خواهد شد.

بازاریابی محتوا امری ضروری برای کسب و کار

امروزه استفاده از بازاریابی محتوا امری ضروری برای کسب و کارها می باشد چرا که اکثر کسب و کارهای موفق و کمپانی های بزرگ به اهمیت بازاریابی محتوا پی برده اند و همواره در حال استفاده از بازاریابی محتوا برای رشد و توسعه کسب و کار خود هستند و اگر شما و یا هر کسی که در کسب و کارش از بازاریابی محتوا استفاده نکند چند قدم از رقبای خود عقب خواهد بود.

اگر کسب و کار شما نوپا است بازاریابی محتوا بهترین گزینه برای رشد و توسعه کسب و کارتان است و همچنین با استفاده از بازاریابی محتوا با کمترین هزینه می توانید نتایج قابل قبولی بدست آورید.

شما می توانید به چهار فرمت محتوا تولید و منتشر کنید :

۱٫ متن

ساده ترین فرمت محتوا متن می باشد . می توانید در موضوعات مرتبط با حوزه کاری خود مقاله بنویسید و آن را در قالب PDF منتشر کنید. به عنوان مثال اگر کسب و کارتان فروش مبلمان و وسایل تزئینی منزل می باشد می توانید یک مقاله با عنوان نحوه چیدمان مبلمان در خانه های کوچک و بزرگ بنویسید.

مشتری ها وقتی می خواهند یک محصول را بخرند سوالات مختلفی در ذهنشان وجود دارد. شما می توانید پاسخ این سوالات را بصورت کتاب های الکترونیکی ۱۰ تا ۱۵ صفحه ای منتشر کنید.

۲٫ عکس

ذهن انسان طوری است که خیلی سریع و آسان می تواند با عکس ارتباط برقرار کند. گاهی اوقات یک عکس می تواند به اندازه ی چندین صفحه متن، اطلاعات را به بیننده انتقال دهد و براحتی در ذهن مخاطب ذخیره و ماندگار می شود.

استفاده از عکس در بازاریابی محتوا می تواند سرعت و کیفیت انتقال مطلب را افزایش دهد. خیلی از مخاطبان یک عکسی که دارای مفهوم و اطلاعات می باشد را به یک مقاله چندین صفحه ای ترجیح می دهند. یکی از روش های مفید و تاثیرگذار برای بازاریابی محتوا ساخت اینفوگرافیک است. اینفوگرافیک ترکیب متن و عکس می باشد که می تواند اطلاعات زیادی را به مخاطب منتقل کند.

بسیاری از مخاطبان اینفوگرافیک را دوست دارند زیرا اینفوگرافیک هم جذاب است و هم مخاطبان خیلی سریع و راحت می توانند اطلاعات موجود در آن را درک و بخاطر بسپارند. امروزه یکی از بهترین رسانه ها برای انتشار عکس اینستاگرام می باشد. در اینستاگرام می توانید عکس ها و اینفوگرافیک ها را براحتی در معرض دید چندین هزار نفر بگذارید.

۳٫ صوت

ضبط صدا یکی از سریع ترین و آسانترین روش ها برای تولید محتوا می باشد. براحتی با استفاده از موبایل خود می توانید صدا ضبط کنید و آن را منتشر کنید. می توانید در موضوعات مرتبط با حوزه ی کاریتان آموزش های صوتی تولید کنید و در سایت خود و یا شبکه های اجتماعی منتشر کنید. یکی از بهترین رسانه های اجتماعی برای انتشار صوت تلگرام است. می توانید یک کانال درست کنید و آموزش های صوتی خود را در آن منتشر کنید.

برای ویرایش صوت اپلیکیشن های مختلفی برای موبایل وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. همچنین یکی از بهترین و حرفه ای ترین نرم افزارهای ویرایش صوت برای کامپیوتر نرم افزار adobe Audition می باشد که امکانات فوق العاده ای برای ویرایش فایل های صوتی دارد.

۴٫ ویدئو

با توجه به گسترش اینترنت و رشد شبکه های اجتماعی امروزه مشاهده کردن ویدئو جزوی از عادات روزانه مردم شده است و همین موضوع باعث بوجود آمدن فرصتی فوق العاده برای بازاریابی شده. شما به عنوان یک بازاریاب محتوا باید از این فرصت طلایی به نفع کسب و کارتان استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید با تولید ویدئوهای کوتاه مثلا ۲ تا ۷ دقیقه ای توجه مخاطبان را به کسب و کار خود جلب کنید.

امروزه با بوجود آمدن گوشی های هوشمند که دارای دوربین هستند تولید محتوای ویدئویی بسیار آسان تر شده و همچنین برای تولید ویدئو دیگر نیاز نیست که یک فیلم بردار حرفه ای باشید و با رعایت یکسری نکات براحتی می توانید با موبایل شخصی خود شروع به تولید محتوای ویدئویی کنید.

به عنوان مثال می توانید با افرادی که از خدمات و محصولات شما استفاده کرده اند مصاحبه کوتاهی تهیه کنید و آن را در سایت ها و رسانه های اجتماعی منتشر کنید. ۳ تا از بهترین رسانه های اجتماعی برای اشتراک ویدئو سایت یوتوب، آپارات و اینستاگرام هستند که روزانه میلیون ها نفر از این سایت ها بازدید می کنند.

سخن پایانی

اگر می خواهید از راهی تضمین شده به موفقیت برسید توصیه ما این است که حتما از بازاریابی محتوا برای رشد و توسعه کسب و کارتان استفاده کنید. با استفاده از بازاریابی محتوا با کمترین هزینه می توانید بهترین نتیجه را کسب کنید چراکه بازاریابی محتوا یکی از پربازده ترین روش های بازاریابی می باشد. نکته آخر این است که هدفتان فقط تولید محتوا نباید باشد بلکه هدفتان باید تولید محتوای مفید و ارزشمند باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
برای ادامه لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد