دلایل مردودی در آیین نامه

مردودی در آیین نامه

در این مطلب می خواهیم به ۳ دلیل اصلی مردودی در آزمون آیین نامه رانندگی بپردازیم. اگر در آزمون آیین نامه مردود شده اید و حالا به طور جدی تصمیم گرفته اید که در اولین آزمون آیین نامه قبول شوید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

در ابتدای این مطلب می خواهیم به مهمترین دلایل مردودی در آزمون آیین نامه بپردازیم و در آخر نیز بهترین روش یادگیری و قبولی آیین نامه را به شما معرفی می کنیم. ۳ دلیل اصلی مردودی در امتحان آیین نامه به شرح زیر است.

عدم یادگیری و درک مطالب کتاب

یکی از مهمترین دلایل مردودی در آزمون آیین نامه این است که بسیاری از افراد با اینکه بارها کتاب آیین نامه را مطالعه می کنند اما نمی توانند خیلی از مطالب را به خوبی یاد بگیرند. نکته این است که تنها افراد کم سواد و یا بی سواد با این مشکل مواجه نیستند بلکه درصد زیادی از افراد باسواد و تحصیل کرده نیز در خواندن و یادگیری آیین نامه دچار مشکل هستند.

به عنوان مثال یکی از بخش های کتاب آیین نامه که اکثر افراد در یادگیری آن با مشکل مواجه هستند بخش مربوط به تابلوهای راهنمایی و رانندگی است. از آنجایی که تعداد و تنوع تابلوها زیاد است و بسیاری از علائم و تابلوها نیز خیلی شبیه به یکدیگر هستند همین موضوع باعث می شود که یادگیری آن کار سخت و زمان بری باشد.

به طور کلی یادگیری آیین نامه از طریق مطالعه کتاب نیازمند زمان و انرژی زیادی است. اگر می خواهید آیین نامه را براحتی در کمترین زمان یاد بگیرید بهتر است روش یادگیری خود را تغییر دهید و از روش یادگیری تصویری و ویدیویی استفاده کنید. در سایت یک آموزش کامل تصویری وجود دارد که با استفاده از آن براحتی می توانید آیین نامه را یاد بگیرید.

حفظ کردن مطالب کتاب آیین نامه

یکی از اشتباهاتی که اکثر افراد مرتکب می شوند و باعث مردودی در آیین نامه می شود تلاش برای حفظ کردن مطالب کتاب آیین نامه است. باید این نکته را بدانید که حفظ کردن کتاب ۲۲۰ صفحه ای آیین نامه کاری دشوار و غیر اصولی است. زیرا برای این کار هم نیازمند زمان و انرژی زیادی است و هم اینکه خیلی زود درصد زیادی از مطالبی که حفظ کرده اید را فراموش خواهید کرد.

اکثر افرادی که مطالب کتاب آیین نامه را حفظ می کنند معمولا در جلسه آزمون به خاطر استرس ناشی از آزمون بسیاری از مطالب را فراموش می کنند و همین موضوع باعث مردودی آن ها در آزمون می شود. شاید روش حفظ کردن برای کتاب هایی که حجم کمی دارند جوابگو باشد اما برای کتاب هایی مانند کتاب آیین نامه که حجم زیادی دارند نمی تواند کارآمد باشد.

اگر می خواهید مطالب کتاب هایی که حجم زیادی دارند را سریعتر و آسانتر یاد بگیرید بهترین روش این است که کل کتاب را چند بار بصورت روزنامه وار مطالعه کنید. معمولا روش خواندن روزنامه وار برای کتاب هایی که حجم و تعداد صفحات زیادی دارند بسیار کارآمدتر از روش حفظ کردن است.

خواندن نمونه سوالات به جای خواندن کتاب

خواندن فقط نمونه سوالات یکی دیگر از دلایل مردودی در آیین نامه است. اکثر افراد به اشتباه فکر می کنند که برای قبولی آیین نامه فقط خواندن نمونه سوالات آیین نامه کافی می باشد. به همین خاطر فقط به خواندن نمونه سوالات بسنده می کنند و همین موضوع باعث مردودی آن ها در آزمون آیین نامه می شود.

قطعا یکی از بهترین روش های برای یادگیری و عملکرد بهتر در آزمون خواندن نمونه سوالات است اما باید به این نکته توجه داشته باشید که صرفا خواندن نمونه سوالات برای قبولی در امتحان آیین نامه کافی نیست. برای اینکه بتوانید براحتی در آزمون قبول شوید در ابتدا باید کل مطالب کتاب آیین نامه را به خوبی یاد بگیرید و در کنار خواندن کتاب به خواندن نمونه سوالات نیز بپردازید.

سخن آخر:

توصیه ما این است که اگر می خواهید یک بار برای همیشه آیین نامه را یاد بگیرید و براحتی در آزمون آیین نامه رانندگی قبول شوید بهتر است از آموزش آیین نامه رانندگی که در سایت موجود از استفاده کنید. این آموزش به گونه است که با دیدن فیلم های آن دیگر نیازی به خواندن کتاب آیین نامه نیست. مهمترین مزیت این آموزش این است که با دیدن فیلم های آن در کمترین زمان براحتی می توانید تمام فصل های کتاب را بصورت ویدیویی یاد بگیرید. برای تهیه این آموزش به بخش محصولات سایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
برای ادامه لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد