روش صحیح گرفتن فرمان خودرو

روش صحیح گرفتن فرمان خودرو

در این مطلب از وب سایت مهد علم قصد داریم به روش صحیح گرفتن فرمان خودرو بپردازیم و می خواهیم شما را با دلایل و نکات مهم این موضوع آشنا کنیم.

بهترین و اصولی ترین روش گرفتن فرمان خودرو به حالت ساعت ۱۰و ۱۰ دقیقه می باشد. به زبان ساده یعنی اگر دستان خود را عقربه های ساعت فرض کنیم باید دست هایمان به گونه ای روی فرمان قرار بگیرد که ساعت ۱۰ و ۱۰ دقیقه را نشان دهد.

در واقع این روش بهترین و ایمن ترین حالت گرفتن فرمان خودرو می باشد که در ادامه به معرفی دلایل و نکات این موضوع می پردازیم.

۱٫ دلیل اول این است که در رانندگی های طولانی معمولا دست ها زودتر دچار خستگی می شوند. با این روش می توانید هنگام رانندگی فشار و خستگی کمتری را در دستان خود احساس کنید.

۲٫ دلیل دوم این است که اگر فرمان خودرو را بصورت ۱۰ و ۱۰ دقیقه در دست بگیریم فرم و استایل بدنمان بهم نمی خورد و هنگام رانندگی تسلط بیشتری خواهیم داشت.

۳٫ سومین و مهمترین دلیل این است که اگر فرمان خودرو را به حالت ۱۰ و ۱۰ دقیقه بگیریم در سرعت های بالا خیلی راحت تر و ایمن تر می توانیم واکنش نشان دهیم و در صورت بروز اتفاقی راحت تر می توانیم خودرو را کنترل کنیم.

این مقاله را هم بخوانید: تابلوهای راهنمایی و رانندگی

نکات مهم گرفتن فرمان خودرو

به هیچ وجه وزن خود را روی فرمان خودرو نیاندازید زیرا این کار بسیار خطرناک است. متاسفانه بعضی از رانندگان به خاطر خستگی ناشی از رانندگی ها طولانی بدن خود را به جلو کشیده و وزن خود را روی فرمان می اندازند. این کار در پیچ ها و سرعت های بالا بسیار خطر آفرین است.

نکته دیگری که باید بدانید این است که به هیچ وجه از بخش پائینی فرمان برای کنترل خودرو استفاده نکنید زیرا این روش نیاز بسیار خطرناک می باشد.

متاسفانه بسیاری از سوانح و تصادفات رانندگی به خاطر گرفتن فرمان به روش های غلط و غیر ایمن می باشد زیرا گرفتن فرمان به روش های نادرست میزان تسلط و قدرت واکنش را کاهش می دهد.

هنگام رانندگی در راه ها و مسیرهایی که گردش، پیچ‌ ، دور میدان و دور زدن‎، به خاطر اینکه چرخاندن فرمان خودرو با هر دو دست با هم دشوار است بهتر این است که دست‌ها روی فرمان و در سطح صاف آن که بدون گره است به حالت ضربدری جابجا شده و فرمان چرخانده شود.

بنابراین روش صحیح گرفتن فرمان خودرو همان روش ۱۰ و ۱۰ دقیقه می باشد و شما نیز سعی کنید همیشه فرمان خودرو را به این روش در دست بگیرید مخصوصا در سرعت های بالا.

توصیه مهم: اگر می خواهید کتاب آیین نامه رانندگی را بصورت تصویری یاد بگیرید و براحتی در آزمون آیین نامه قبول شوید ما آموزش تصویری آیین نامه رانندگی به همراه مهمترین نمونه سوالات آیین نامه را به شما توصیه می کنیم. برای تهیه روی تصویر زیر کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبولی آیین نامه
آموزش تصویری آیین نامه

به همراه نمونه سوالات آیین نامه

بدون نیاز به خواندن کتاب آیین نامه
close-link
ورود | ثبت نام
برای ادامه لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد