فتوشاپ چیست ؟

فتوشاپ چیست

فتوشاپ چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

در خدمت کاربران عزیز سایت مهدعلم هستم با معرفی نرم افزار فتوشاپ ( Adobe Photoshop ) . بطور خلاصه فتوشاپ یک نرم افزار ساخت و ویرایش تصاویر می باشد که توسط شرکت Adobe تولید شده است.

شرکت ادوبی ( Adobe ) یکی از بزرگترین و معروفت ترین شرکت های تولید کننده نرم افزارهای گرافیکی می باشد که تا به حال نرم افزارهای مختلفی مانند فتوشاپ ، افتر افکت ، پریمیر و… را تولید و به بازار عرضه کرده است .

یکی از محبوب ترین تولیدات این شرکت نرم افزار فتوشاپ می باشد که همچنان جزو محبوب ترین و پرکاربردترین نرم افزارها در جهان است و میلیون ها نفر در سراسر جهان از این نرم افزار برای ساخت ، ویرایش و روتوش تصاویر استفاده می کنند .

این نرم افزار در سال ۱۹۸۷ توسط دو برادر به نام جان و توماس نول ساخته شد . برادران نول تمام حقوق فتوشاپ را در سال ۱۹۸۸ به شرکت Adobe فروختند و بعد از آن اولین نسخه این نرم افزار در سال ۱۹۹۰ منتشر شد .

فتوشاپ دارای ابزار و امکانات گسترده و متنوعی است . به همین خاطر افراد زیادی در حوزه های کاری مختلف از این نرم افزار استفاده می کنند و کاربرد فتوشاپ محدود به ساخت و ویرایش تصاویر نمی باشد .

کاربردهای فتوشاپ

به عنوان مثال عکاس ها و آتلیه ها ، شرکت های تبلیغاتی ، چاپخانه ها ، طراحان گرافیک ، نقاشان ، انیمیشن ساز ها ، طراحان وب سایت ، ناشرین کتاب و مجلات از فتوشاپ برای انجام کارهای خود استفاده می کنند .

بطور خلاصه عکاس ها و آتلیه های عکاسی برای روتوش عکس ها از فتوشاپ استفاده می کنند . طراحان وب سایت ظاهر وب سایت را از صفر در فتوشاپ طراحی میکنند . شرکت های تبلیغاتی برای طراحی بنر ، کارت ویزیت و بروشور تبلیغاتی از این نرم افزار استفاده می کنند . ناشرین کتب و مجلات نیز برای طراحی صفحات از این نرم افزار استفاده می کنند .

علاوه بر موارد بالا که حوزه های کاری تخصصی هستند هر روز میلیون ها نفر از مردم عادی در سراسر جهان از این نرم افزار برای ساخت و ادیت تصاویر استفاده می کنند . در واقع امروزه هر کسی که با گرافیک سر و کار دارد به نوعی نیاز است که با این نرم افزار نیز کار کند .

کار با Photoshop آنقدر شیرین و لذت بخش است که هرکسی که برای یک بار هم از این نرم افزار استفاده کرده باشد قطعا عاشق این نرم افزار خواهد شد و بعید است که سراغ نرم افزارهای مشابه فتوشاپ برود .

مزایای این نرم افزار آنقدر زیاد است که هیچ نرم افزار مشابهی توان رقابت با Photoshop را ندارد و همین موضوع باعث شده که اکثر افراد برای کارهای گرافیکی و ادیت تصاویر از این نرم افزار استفاده کنند .

ابزار و امکانات متنوع این نرم افزار می تواند تمام نیازهای شما برای روتوش ، ویرایش ، و طراحی تصاویر را برطرف کند و شما برای این کارها نیازی به استفاده از نرم افزار دیگری ندارید .

چند کاری که می توانید در فتوشاپ انجام دهید

 براحتی می توانید عکس های خود را بطور حرفه ای روتوش کنید .

 سایز تصاویر را می توانید تغییر دهید و چندین تصویر را با هم ادغام کنید .

می توانید پس زمینه تصاویر را حذف کنید و پس زمینه دلخواه خود را جاگذاری کنید .

همچنین می توانید به تصاویر افکت های زیبا و هنری اضافه کنید

با ابزارهای طراحی می توانید اشکال مختلف را طراحی و رنگ آمیزی کنید .

کیفیت و حجم تصاویر را می توانید به دلخواه خود تغییر دهید .

می توانید از تصاویر خروجی با فرمت های مختلف بگیرید

و …

اطلاعات بیشتر در مورد فتوشاپ را می توانید در ویکی پدیا فارسی مطالعه کنید .

در پایان اگر می خواهید نحوه کار با فتوشاپ را از ابتدا بطور اصولی و کاربردی یاد بگیرید ما دوره آموزش مقدماتی فتوشاپ را به شما پیشنهاد می کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
برای ادامه لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد