۵ نکته طلایی برای راه اندازی کسب و کار موفق

نکته برای راه اندازی کسب و کار موفق

راه اندازی کسب و کار و رسیدن به موفقیت در آن کار سخت و پیچیده ای نیست. هر کسی می تواند صاحب یک کسب و کار موفق باشد اما به شرط آنکه یکسری نکات مهم را در شروع کسب و کار رعایت کند و از همان ابتدا کسب و کار خود را درست و اصولی راه اندازی کند.

فرقی نمی کند که شما چه نوع کسب و کار را می خواهید راه اندازی کنید و در چه حوزه ای قصد فعالیت دارید ، در هر صورت با رعایت یکسری نکات شما هم می توانید در کسب و کارتان به موفقیت برسید و به نتایج مالی بزرگ دست پیدا کنید. در واقع نکاتی که در این مقاله قصد معرفی داریم ، قوانین ثابت در کسب و کار می باشند که تنها راه رسیدن به موفقیت در کسب و کار رعایت این قوانین می باشد . در ادامه به معرفی این نکات می پردازیم :

تغییر افکار و باورهای نادرست

تغییر افکار و باورهای نادرست و جایگزین کردن باورهای درست و ثروت ساز مهمترین نکته برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار و همچنین موفقیت در تمام جنبه های زندگی می باشد . در واقع اولین و مهمترین قانون موفقیت در کسب و کار داشتن افکار مثبت و باورهای درست و ثروت ساز می باشد.

فرقی نمی کند که شما چه نوع کسب و کاری را می خواهید راه اندازی کنید، فرقی نمی کند چقدر سرمایه اولیه برای شروع کسب و کار دارید ، فرقی نمی کند در کدام شهر و یا منطقه قصد راه اندازی کسب و کار دارید، فرقی نمی کند که چقدر سواد و تحصیلات دارید ، فرقی نمی کند آقا هستید یا خانم.

در هر صورت اگر در ذهنتان افکار منفی و باورهای نادرست و فقر آور نسبت به پول و کسب و کار داشته باشید قطعا در کسب و کارتان با شکست مواجه خواهید شد و برعکس همین موضوع اگر در ذهنتان افکار مثبت و باورهای درست و ثروت ساز نسبت به پول و کسب و کار داشته باشید قطعا در کسب و کارتان هروز پیشرفت خواهید کرد و به نتایج مالی بزرگی خواهید رسید.

قبل از شروع هر کاری در ابتدا سعی کنید که باورهای درست و مثبت را در ذهنتان پرورش دهید و افکار مثبت و امیدوار کننده را جایگزین افکار منفی و نگرانی ها ی بیهوده کنید. باید خودتان و توانایی هایتان را باور داشته باشید و خود را لایق یک کسب و کار موفق و ثروت ساز بدانید. هرچقدر که در ذهنتان افکار مثبت و باورهای درست و ثروت ساز داشته باشید ، همواره شاهد اتفاقات و نتایج مثبت در کسب و کارتان خواهید بود و همواره ایده های ثروت ساز به ذهنتان خطور خواهد کرد.

انتخاب حوزه فعالیت درست

یکی دیگر از مهمترین نکاتی که در راه اندازی کسب و کار باید به آن توجه داشته باشید انتخاب درست حوزه ی فعالیت می باشد. چراکه اگر حوزه ی فعالیت کسب و کار خود را بدرستی انتخاب نکنید در ادامه مسیر با مشکلات مختلفی مواجه خواهید شد که مانع پیشرفتتان می شوند.

بیش از ۹۵ درصد مردم جهان شغلی را دارند که هیچ گونه علاقه ای به آن ندارند و برعکس این افراد حدود ۵ درصد مردم جهان در حوزه ای کار و فعالیت می کنند که به آن علاقه زیادی دارند و از ابتدا حوزه ی فعالیت کسب و کارشان را بدرستی انتخاب کرده اند. همین موضوع باعث شده که بسیاری از این ۵ درصد جزو ثروتمندترین افراد جهان باشند و این افراد صاحب بزرگترین و پر درآمدترین کسب و کارهای جهان هستند.

اگر شما حوزه ی فعالیتتان را درست انتخاب کنید، یعنی حوزه ای را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید و همچنین باورهای مثبت و ثروت ساز را در ذهنتان پرورش دهید قطعا در کسب و کارتان به موفقیت های بزرگی خواهید رسید. پس سعی کنید حوزه ی فعالیتی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید و عاشق کار کردن در آن حوزه هستید و باور داشته باشید که می شود و می توانید در آن حوزه به ثروت و درآمدهای بالا رسید.

وقتی شما عاشق کسب و کارتان باشید و با علاقه در کسب و کارتان فعالیت کنید آنوقت است که ایده های مناسب و ثروت ساز و ایده هایی که منجر به رسیدن به موفقیت می شوند به ذهنتان خطور خواهند کرد.

نگارش طرح و برنامه ریزی

اگر برای کسب و کار خود طرح و برنامه ای مشخص ندارید به احتمال زیاد کسب و کارتان به بیراهه خواهد رفت. داشتن طرح و برنامه ای واضح و مشخص باعث می شود که شما در مسیر درست بمانید و با سرعت بیشتری به سمت اهدافتان حرکت کنید.

فرقی نمی کند که در چه حوزه ای قصد راه اندازی کسب و کار دارید ، در هر صورت قبل از شروع کسب و کار باید یک طرح مشخص و برنامه ای دقیق برای کسب و کارتان بنویسید و طبق آن در مسیر حرکت کنید. در واقع باید در ابتدا باید بنویسید و مشخص کنید که در نهایت به کجا می خواهید برسید و باید یک نقشه راهی برای کسب و کارتان ترسیم کنید. یعنی باید برای یک ماه بعد ، سه ماه بعد و یک سال بعد کسب و کارتان برنامه ریزی کنید.

یک تکنیک بسیار خوب این است که ابتدا یک هدف بزرگ و بلند مدت را برای کسب و کارتان مشخص کنید و سپس نقشه راهی برای رسیدن به آن ترسیم کنید و چندین هدف کوچک و کوتاه مدت را در مسیر رسیدن به هدف بزرگ و اصلی قرار دهید . به عنوان مثال برای یک ماه آینده کسب و کارتان یک هدف کوچک مشخص کنید و همینطور برای ماه ها و سال های آینده نیز اهدافی را در نظر بگیرید.

رسیدن به اهداف کوچکتر کار آسانتری نسبت به رسیدن به اهداف بزرگتر می باشد. هرچقدر که به اهداف کوچکتری که در مسیر مشخص کرده اید برسید بیشتر باور می کنید که می توانید به هدف بزرگ و اصلی برسید.

صاحبان کسب و کارهای موفق همگی در ابتدا دقیقا می دانستند که به کجا می خواهند برسند . شما هم باید اهداف و خواسته هایتان را دقیقا بشناسید و برای رسیدن به آن ها برنامه ریزی کنید.

کسب مهارت کافی در حوزه کاری

سعی کنید در کسب و کارتان تبدیل به یک استاد حرفه ای شوید و مهارت و دانش کافی را در حوزه ای که می خواهید کسب و کار راه اندازی کنید کسب کنید و همواره در حال یادگیری باشید. به هیچ وجه وارد حوزه ای که در آن هیچ گونه اطلاعات و مهارتی ندارید نشوید ، چراکه با این کار هم وقت و هم سرمایه خود را هدر خواهید داد.

هرچقدر که دانش و مهارت شما در حوزه ی کاریتان بیشتر باشد و هرچقدر که دانش خود را به روز تر کنید با این کار تسلط بیشتری بر کسب و کارتان خواهید داشت و اوضاع را بهتر مدیریت خواهید کرد و همچنین با افزایش و بروز کردن اطلاعاتتان ایده های نو و کارآمدی به ذهنتان خطور خواهد کرد.

حتما تا به حال از مردم شنیده اید که می گویند فلان شخص غول فلان کار می باشد. به عنوان مثال می گویند فلانی غول کامپیوتر است و یا فلانی در مکانیکی استاد است و یا فلانی استاد آشپزی است. شما هم باید آنقدر مهارت و دانش خود را در حوزه ی کاریتان افزایش دهید که دوستان و اطرافیانتان از شما به عنوان یک استاد حرفه ای یاد کنند و شما را به عنوان استاد همه چیز تمام در حوزه ی کاریتان به بقیه معرفی کنند.

هر چقدر که در حوزه ی کاریتان حرفه ای تر شوید بیشتر مورد توجه مردم قرار خواهید گرفت و در نهایت کسب و کارتان رونق بیشتری خواهد گرفت.

رعایت قانون تکامل

برای داشتن یک کسب و کار موفق باید قانون تکامل را طی کنید. منظور از قانون تکامل در کسب و کار این است که نباید انتظار داشته باشید که درآمدتان یک شبه از ماهی یک میلیون تومان برسد به ماهی صد میلیون تومان.

برای اینکه بتوانید به درآمد ماهی ۱۰۰ میلیون تومان برسید در ابتدا باید اعداد کوچکتر از ۱۰۰ میلیون تومان را در کسب و کارتان بدست آورید. به عنوان مثال اگر درآمد شما در کسب و کارتان ماهیانه یک میلیون تومان است باید به ترتیب درآمدهای ماهیانه ۲ میلیون و ۴ میلیون و ۱۰ میلیون و ۲۰ میلیون و … را تجربه کنید تا بتوانید در نهایت به درآمد ماهیانه ۱۰۰ میلیون تومان برسید.

یکی از مهمترین دلایل شکست بعضی از افراد در کسب و کار این است که هنوز تکامل خود را طی نکرده می خواهند یک شبه به درآمدهای بسیار بالا برسند و برای همین موضوع تصمیمات عجیب و غریبی در کسب و کارشان می گیرند که در نهایت با شکست مواجه می شوند. قانون تکامل یک قانون جهانی می باشد و همه چیز در جهان طبق قانون تکامل کار می کند. نمی شود قانون تکامل را نادیده گرفت و یک شبه ثروتمند شد. سرپیچی از قانون تکامل در نهایت منجر به شکست خواهد شد.

اگر می خواهید یک کسب و کار موفق و اصولی را راه اندازی کنید باید طبق قانون تکامل حرکت کنید و تصمیم بگیرید و باید در مسیر کسب و کارتان صبر داشته باشید. تمام افرادی که در کسب و کار خود به موفقیت و ثروت رسیده اند، تکامل خود را طی کرده اند و اینطور نبوده که یک شبه به جایگاه فعلی برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
برای ادامه لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد