پاورپوینت چیست ؟

پاورپوینت چیست

اگر بخواهیم بطور خلاصه پاورپوینت را معرفی کنیم ، در واقع پاورپوینت نرم افزاری است که با استفاده از آن می توانید اسلایدها و صفحات جذاب و حرفه ای شامل تصویر و متن ایجاد کنید و می توانید مطالب خود را بطور حرفه ای به دیگران ارائه کنید .

به عنوان مثال اگر شما مدرس ، دانشجو و یا دانش آموز هستید و قصد دارید مطلب یا پروژه ای را برای دیگران معرفی و ارائه کنید با استفاده از ابزارها و امکانات نرم افزار پاورپوینت می توانید مطالب و تصاویر خود را بطور زیباتر و حرفه ای در کنار هم قرار دهید که این کار باعث میشود هم شما ارائه بهتری داشته باشید و هم مخاطبان شما مطالب را بهتر درک کنند .

پاورپوینت جزوی از ماکروسافت آفیست می باشد

پاورپوینت یکی از مجموعه نرم افزارهای ماکروسافت آفیس Microsoft Office می باشد که امروزه جزو معروف ترین و محبوب ترین نرم افزارها دنیا است و اکثر مدرسان ، دانشجوها و دانش آموزان در سراسر دنیا برای ارائه مطالب خود از این نرم افزار استفاده می کنند .

اگر مجموعه نرم افزارهای ماکروسافت آفیس مانند ورد و اکسل را بر روی کامپیوتر خود نصب کرده باشید به احتمال زیاد پاورپوینت نیز به همراه سایر نرم افزارهای آفیس در کامپیوتر شما نصب شده است .

برای پیدا کردن پاورپوینت در کامپیوتر خود کافیست به منوی Start بروید و بعد وارد بخش All Program شوید و بعد از منوی Microsoft Office روی گزینه Microsoft office Power Point کلیک کنید تا پاورپوینت اجرا شود . اگر گزینه Microsoft office Power Point وجود نداشت یعنی پاورپوینت در کامپیوتر شما نصب نشده .

در واقع امروزه هر کسی که قصد ارائه مطلب داشته باشد سعی میکند که از پاورپوینت برای این کار استفاده کند و اگر شما هم می خواهید مطالب خود را به دیگران معرفی و ارائه کنید بهتر است از این نرم افزار استفاده کنید .

کافیست فقط یک بار از پاورپوینت استفاده کنید . کار با این نرم افزار آنقدر ساده و لذت بخش است که امکان ندارد دیگر برای ارائه مطالب خود سراغ نرم افزار دیگری بروید .

ایجاد اسلایدهای جذاب در پاورپوینت

در پاورپوینت شما براحتی می توانید اسلایدهای مختلف ایجاد کنید . اسلایدهایی مانند صفحات یک مجله که در آن هم تصویر وجود دارد و هم متن . البته صفحات پاورپوینت بصورت دیجیتال است اما براحتی میتوانید از این صفحات پرینت رنگی یا سیاه و سفید بگیرید .

شاید بپرسید اسلاید چیست ؟

در پاورپوینت به صفحاتی که ایجاد می شود اسلاید گفته می شود . مانند صفحات یک مجله .

شما با استفاده از پاورپوینت هم میتوانید مطالب خود را با پروژکتور بر روی یک دیوار یا پرده نمایش دهید و هم میتوانید در یک تلویزیون و یا کامپیوتر و یا موبایل و تبلت نمایش دهید و اگر هم دوست داشتید میتوانید از صفحاتی که در پاورپوینت ایجاد کردید پرینت بگیرید و به مخاطبان خود بدهید .

ابزارها و امکاناتی که در این نرم افزار وجود دارد به شما کمک میکند تا براحتی یک صفحه را ایجاد کنید و بعد می توانید به صفحه تصاویر مختلف را اضافه کنید و میتوانید در کنار تصاویر مطالب دلخواه خود را بنویسید و حتی میتوانید مطالب را روی تصاویر قرار دهید .

مهمترین کارهایی که می توانید در پاورپوینت انجام دهید

در کل اگر می خواهید اسلایدهای جذاب و حرفه ای ایجاد کنید و اگر میخواهید مطالب خود را به بهترین و حرفه ای ترین روش به دیگران ارائه کنید پاورپوینت بهترین گزینه برای این کار می باشد . زیرا پاورپوینت هر آنچه که برای ایجاد اسلایدهای حرفه ای و یک ارائه حرفه ای نیاز داشته باشید را دارد .

مهمتر از همه اینکه کار با این نرم افزار بسیار ساده و لذت بخش است و در مدت کوتاهی می توانید نحوه کار با پاورپوینت را یاد بگیرید . همچنین این نرم افزار حجم کم و سرعت بسیار زیادی دارد و محیط زیبا و کاربر پسند آن نیز یکی دیگر از مواردی است که این نرم افزار را معروف و محبوب کرده است .

اگر شما مدرس ، دانشجو و یا دانش آموز هستید و قصد ارائه مطلب به دیگران دارید و یا حتی اگر در یک شرکتی مشغول به کار هستید و می خواهید یک پروژه ای را به دیگران معرفی کنید در واقع حتما باید نحوه کار با پاورپوینت را یاد بگیرید تا بتوانید مطالب خود را به بهترین شکل ممکن ارائه دهید .

اگر می خواهید پاورپوینت را در مدت کوتاه بصورت اصولی از صفر تا موارد حرفه ای را یاد بگیرید می توانید از دوره آموزش پاورپوینت مهدعلم استفاده کنید . این دوره بصورت ویدیویی و درس به درس می باشد که بعد از گذراندن آن شما نحوه کار با پاورپوینت را بطور کامل یاد می گیرید و براحتی می توانید انواع اسلاید های حرفه ای را برای ارائه مطالب خود ایجاد کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
برای ادامه لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد