نرم افزار ورد چیست ؟

نرم افزار ورد چیست

در این مقاله قصد داریم به معرفی نرم افزار ورد ( word ) و کاربردهای آن بپردازیم. نرم افزار ورد یکی از نرم افزار های مجموعه آفیس  (Office) است که محصول شرکت مایکروسافت می باشد.

این برنامه در بازار کار بسیار محبوب و پرکاربرد می باشد. در واقع ورد یک نرم افزار واژه پرداز است که در اکثر شرکت ها و ادارات خصوصی و دولتی برای تایپ، ویرایش و طراحی متون مورد استفاده قرار می گیرید.

تا به الان صدها نرم افزار مشابه نرم افزار ورد توسط شرکت های مختلف تولید و وارد بازار شده است  اما هیچ کدام نتوانسته اند با ورد وارد رقابت شوند.

امروزه هر کسی که قصد نوشتن مقاله ، کتاب یا  ویرایش متن داشته باشد قطعا به سراغ نرم افزار ورد می رود . چراکه این نرم افزار تمام ابزار و امکانات مورد نیاز برای تایپ و ویرایش متن را بطور یکجا دارد.

Word در زبان انگلیسی به معنای کلمه می باشد که دقیقا مرتبط با حوزه ی کاری این نرم افزار است. زیرا تمام بخش ها و ساختار نرم افزار ورد مرتبط با کلمات و ویرایش کلمات است.

مزایای نرم افزار ورد

  • دارای محیطی ساده و کاربر پسند
  • سرعت اجرا و پردازش بسیار بالا
  • حجم بسیار کم
  • دارای ابزار و امکانات متنوع
  • امکان یادگیری در کمترین زمان

یکی از مزایای ورد محیط ساده و کاربر پسند آن است. محیط این نرم افزار آنقدر ساده و در عین حال زیبا و حرفه ای است که هر کسی در مدت کوتاهی براحتی می تواند نحوه کار با بخش های مختلف این نرم افزار را یاد بگیرد.

ابزار و امکانات متنوعی که این نرم افزار دارد می تواند تمام نیازهای شما را برای تایپ نامه ، کتاب ، مقاله و یا ویرایش متن برطرف کند . شما در این نرم افزار براحتی می توانید انواع نامه ها را به سلیقه خودتان بنویسید.

به عنوان مثال می توانید برای نامه یک سر برگ و یک پا برگ اضافه کنید و می توانید اطلاعات دلخواه خود را به سربرگ و یا پابرگ نامه اضافه کنید.

در نرم افزار ورد براحتی می توانید متن دلخواه خود را تایپ کنید و می توانید متن تایپ شده را به سلیقه خودتان ویرایش کنید . به عنوان مثال می توانید رنگ ، سایز و فونت متن را تغییر دهید.

نرم افزار word دارای قابلیت های مختلفی است و تنها محدود به ایجاد فایل های متنی نمی باشد. شما در این نرم افزار براحتی می توانید انواع اشکال و نمودار ها را رسم کنید و همچنین می توانید انواع جداول را در ورد رسم کنید و اطلاعات دلخواه خود را وارد جدول کنید.

در واقع رسم جدول در ورد یکی از متداول ترین کارها است که در این نرم افزار انجام می شود. شما براحتی می توانید با چند کلیک جدول دلخواه خود را رسم کنید و می توانید با ابزارهایی که در ورد وجود دارد ظاهر جدول را ویرایش کنید. به عنوان مثال می توانید رنگ و سایز بخش های مختلف جدول را تغییر دهید.

یکی دیگر از مزایای این نرم افزار امکان ذخیره سازی و چاپ اسناد می باشد. شما براحتی می توانید اطلاعاتی که وارد نرم افزار کردید را با پسوندهای مختلف مانند pdf ذخیره کنید و هر زمان که خواستید می توانید از فایل های خود پرینت بگیرید.

این مقاله را هم بخوانید: تبدیل ورد به پی دی اف

نحوه کار با نرم افزار ورد را چرا باید یاد بگیریم؟

با گسترش تکنولوژی و ماشینی شدن دنیا استفاده از نرم افزار هایی مانند ورد فراگیر شده است و اکثر شرکت ها و ادارات برای تایپ و ویرایش متون از نرم افزار ها ی مجموعه آفیس مانند نرم افزار ورد و نرم افزار اکسل استفاده می کنند.

درواقع ادارات و شرکت ها معمولا افرادی را استخدام می کنند که مهارت کار با ورد و اکسل را داشته باشند و بتوانند انواع اطلاعات را وارد این نرم افزارها کنند. پس اگر قصد دارید در شرکت یا اداره ای استخدام شوید در ابتدا حتما باید نحوه کار با ورد را بخوبی یاد بگیرید.

اگر هم قصد ندارید در شرکت یا اداره ای استخدام شوید با نیاز است که نحوه کار با ورد را یاد بگیرید. اگر دانش آموز، دانشجو یا مدرس هستید حتما باید کار با ورد را یاد بگیرید تا بتوانید خودتان براحتی انواع متون را تایپ و ویرایش کنید.

اگر می خواهید نحوه کار با نرم افزار ورد را بطور اصولی و کاربردی یاد بگیرید ما دوره آموزش ورد را به شما پیشنهاد می کنیم.

تخفیف: 50%

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع نرم افزار ورد

از مبتدی تا پیشرفته

این فرصت خاص را از دست ندهید
close-link
ورود | ثبت نام
برای ادامه لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد